Stichting Vamana
Het huidige project van Stichting Vamana richt zich op de bewoners van de dorpjes rondom de theeplantage Sayedabad, 50 kilometer van Siliguri. Uitgangspunt is het vergroten van de kansen op een beter bestaan door opleidingen, werkgelegenheid, vergroten van inkomsten en basis-zorg.
© webdesign by
Februari 2010 zijn er 2 opleidingen tot coupeuse gestart, bedoeld om kansarme (vaak alleenstaande) vrouwen in hun eigen levensonderhoud te kunnen laten voorzien. Stiching Vamana heeft zes naaimachines kunnen kopen en er zijn twee leraressen aangesteld. Inmiddels hebben ruim 25 vrouwen een opleiding gekregen en zijn aan het werk in het naaiatelier Siliguri.Stichting Vamana verkoopt de producten die daar worden gemaakt. Van de opbrengst kunnen weer nieuwe materialen en naaimachines gekocht worden.
Opleiding tot coupeuse
Volgende of terug naar projecten